20120726

Edisi OdySseY (^_________^)



بسم الله الرحمن الرحيم

 Salam Ramadhan 
 tadarus, tadarus juga, tadabbur jangan lupa (^_^)


InsyaAllah, kali ini ana hadirkan kisah-kisah yang berlaku di alam ini dalam kehidupan ini. 
Odyssey asalnya dari perkataan Greek yang berkaitan dengan kisah pahlawan Greek yang bernama Odysseus, ada sebuah sajak dan cerita berkenaanya tapi perkataan ini bermakna PENGEMBARAAN. 

Ana hadirkan kali ini 3 buah kisah yang ana simpulkan sepanjang hidup ana setahun yang lalu, untuk menghadapi tahun yang baru selepas Ramadhan kali ini, perlu untuk kita muhasabah kembali apa yang sudah kita hadapi agar tapak kaki ini bisa teguh berdiri andai terlentok bisa bangun kembali. insyaAllah. Sekadar menjadi memori dan pengalaman buat diri mungkin panduan juga untuk terus melangkah nanti.

Oleh itu, terimalah edisi kali ini berkenaan pengembaraan kehidupan seorang insan kerdil melayari dunianya tahun yang lalu dalam berlari mencari redha Ilahi (^_^)



Selamat melayari dan membacanya, dan tak lupa juga salam Ramadhan Kareem. Pesan ustaz, Ramadhan bulan kita ummat Islam mencari bekalan kekuatan untuk menghadapi setahun yang akan datang. Jom berlumba mencari redhaNya dalam hidup kita tak kira masa dan keberadaan kita, tambahkan usaha di bulan ini mOga tidak menyesal di kemudian hari.
(^______________^)

No comments:

Post a Comment