20111008

BuaT KaLi TeRaKHiRNYa...BoLeH?

بسم الله الرحمن الرهيم

"sesungguhnya dunia itu tiadalah selain sekadar tempat persinggahan si musafir"

Buat kali terakhir...kali terakhir untuk benda dunia...boleh? Cubalah ea si tiflus soghir. Hoho...Teringat hari Jumaat beberapa minggu yang lalu di mana ana hadir ke majlis Battle Of The Bands, ala-ala konsertlah sikit, lewatlah jugak habisnya. Dalam nak habis event nie ditambah dengan rasa mengantuk dan bosan mungkin, tiba-tiba ada suara yang menyapa qalbu ini...katanya, " Ooo,,,kalau hiburan sampai lewat tidur pun sanggup stay up ea...tapi kalau blajar cepat je nak tidur awal, berdosanya kamu nie, hinanya kamu nie, macamane boleh jadi pimpinan jadi dai'e nie kalau akhlak begini dan hati sukakan benda-benda begini, haiii parah nie padahal hati yang sudah ditarbiyah nie...hemmm"...

Tersenyum dan tertawa sendiri mendengar kata hati ini. Ngeh3. Ha 'ah...betul jugak. Sudah cukup rasanya diri ini terlalai dan terhanyut dengan dunia ini, mungkin program ini event terakhir yang ana tunggu sampai habis kot. Lepas2 nie kalau ada event berbentuk hiburan insyaAllah ana tak pergi  melainkan ada keperluan untuk ana hadir.

Jadi dunia, ana ucapkan selamat tinggal untuk selamanya. Tenangnya hidup bila segala sesuatu dibuat, ditutur, dihayati, didalami dan dilakukan dengan kita sandarkan pada Allah S.W.T. Saidina Ali r.a  ada berkata, "Hai dunia, tipulah orang lain selain aku. Aku telah menceraikanmu dengan talak TIGA. Umurmu pendek, penghisabanmu sulit dan bahayamu sangat besar. Oh, betapa sedikit bekalku. Betapa panjang perjalananku dan betapa sunyi jalanku!" Bye2 dunia. Indahnya hidup ini bila hidup bersama Tuhan Sekalian Alam, jOm! (^_~)

No comments:

Post a Comment