20121014

Misr, pengaman jiwa,hati dan sanubari (n_n)

بسم الله الرحمن الرحيم

" Teruskan berlari jangan pernah berhenti "


Alhamdulillah segala puji ke hadrat Ilahi kini sudah punya waktu dan kesenangan selepas sedikit kesabaran, alhamdulillah 3x (n__n)

Berada di bumi yang mengamankan jiwa ini cukup membuatkan segalanya cukup bermakna. Mengambil jurusan ini pula cukup membuatkan pemikiran menjadi lebih jauh.

Terfikir itu dan ini, terdetik itu dan ini, namun banyak yang dipelajari di bumi ini, makin memahami sirah dan hikmah serta penghayatan terhadap sirah Rasulullah makin mendalam, terasa dengan habibullah S.A.W.

Segala tarbiyah yang dialami selama ini cukup banyak membuatkan jiwa ini kental dan kuat, benarlah kata pujangga, Tuhanmu menyiapkan dirimu lengkap bagi perkara yang ditakdirkan untukmu bukan untuk perkara yang kamu mahu.

Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik dan kita sebagai hambaNya hanya memerlukan keyakinan.
Ya, keyakinan dan keimanan yang kukuh.

Keyakinan untuk melangkah bila terhenti, keyakinan untuk bangun bila rebah, keyakinan untuk berlari bila ragu dan keyakinan untuk yakin padaNya.

Taqwa dan tawakal dua kombinasi yang hebat dalam menyampaikan erti kesempurnaan.

Akan datang, tadabbur Al-Furqan dan Ahaadith Arba'in insyaAllah, wahai pengaman sanubariku berikanku ilmu dan pengetahuan yang terkubur dalam suasanamu jauh dari tempat asalku, Mesir, pengaman jiwa, hati dan sanubari =)



No comments:

Post a Comment