20120827

i'm nOt loOking bAck (^_^)


بسم الله الرحمن الرحيم

" when i said it enough i mean it "


~ With the name of Allah The Most Merciful The Most Powerful I begin and I end ~

Pepagi tadi kami (abg2,ana dan umi) sempat berbicara jauh panjang matang berkenaan hidup, pertama kali mendengar bicara umi yang begitu hebat, nampak jelas apa yang terbuku di minda dan hati seorang ibu selama ini. Begitu juga abangku, nampak jelas apa prinsip pegangannya.
Tersenyum sendiri mengenang kembali.

'Ala kulli hal...kali ini ana tidak akan ke belakang walau sedikit, selalunya ana akan pertimbangkan segala perkara sebelum membuat keputusan dan pilihan mahupun tindakan begitu jua perkataan, namun kali ini maafkan ana sahabat-sahabat, ana tidak mampu lagi menampung.

Keputusan yang ana ambil ana tidak akan undur lagi, pilihan yang ana buat ana tidak akan ragu lagi, tindakan yang ana laksanakan ana akan habiskan dan perkataan yang ana katakan ana akan padamkan.

Terlalu lama membiarkan waktu akhirnya ana yang merugi, terlalu itu dan ini akhirnya ana yang tertinggal, kali ini ana akan kejar kembali flight mahupun train yang ana biarkan berlalu dahulu. 

Mereka sahabat2 ana tidak bersalah melainkan diri ana, salah diri yang terlalu cuba membantu hingga terlupa akan diri sendiri, maafkan ana wahai diri kerana menzalimi. 

Ana masih ana cuma yang berbeza tindakan dan perkataan yang ana bakal gunakan, blog ini juga mungkin sedikit sebanyak akan mengikut gaya ana terkini, hihihi, macamana? lihat saja nanti, apapun selama ini ana kuat untuk sahabat2 tapi kali ini ana ingin kuat untuk diri ana sendiri. 
Selfish? No.
 Sahabat2 akan mengerti dengan masa bukan dengan kata2

Sekian dari ana yang asal, i'm new brand from now on, hahaha =)

Tak faham? Tak apa, Tuhan dan masa akan mengajarmu bukan daku.

Jangan tanya apa-apa, suatu hari sahabat2 akan memahami dan mengetahui. Bye2.


Semoga setiap masa dan di mana saja sepanjang hidup antum lebih baik, hebat dan kental. 
Ana sayangkan semua sahabat2 ana lillah fillah abadan abada fi dunya wal akhirah. 
Jangan nakal2, jadi budak baik2  (ana x pe jadi budak nakal pun =p)  
belajar rajin2, ceria selalu ea, jangan sedih, 
doa dari ana sentiasa mengiringi, segala tindakan dan perkataan untuk antum antunna selama ini ana sentiasa ingat, jadilah muslim, da'ie dan khalifah yang hebat berjuang pada jalan Allah dalam hidup ini, jangan bimbang mungkin ana tidak kelihatan namun ana sentiasa melihat dari jauh.

..::: I'm not looking back :::..

~ Lost gOne ~

= Cukup ana aja ea jadi begini, sahabat2 jangan putus harapan teruskan kehidupan = 

~ Salam juang dari kejauhan ~

(n___n)





~ brave all I have ~

= Salamullahi'alaikum =












No comments:

Post a Comment