20090703

Hari-hari kehidupan



Setiap hari yang mendung takkan mendung selamanya dan setiap hari yang cerah takkan cerah selamanya.

Tidak kira cerah mahupun mendung aku akan tetap melaluinya tidak kira ditemani oleh pelangi ataupun hujan, ribut atau terik mentari.

Biar sehari dalam sehari-hari hidupku ada panas terik mentari datang  memancar agar dapat kunikmati betapa perlunya aku kepada cahayanya.

Biar sehari dalam seminggu hidupku, ada hujan datang bertandang, biar dapat kurasakan dalam hatiku, betapa penciptaanNya bisa memberikan khabar gembira ataupun duka.

Biar sehari dalam sebulan hidupku, ada pelangi yang menemani, agar dapat kuukir senyuman penuh kekaguman pada wajahku terhadap penciptaanNya.

Biar sehari dalam setahun hidupku, ada angin ribut datang menerjah, agar dapat kusedari dalam diriku, betapa penciptaanNya bisa menggembirakan atau membinasakan.

Mengapa aku katakan yang aku akan tetap melalui hari-hari di dunia ini yang terkadang membawa senyum yang terkadang membawa tangis?

Kerna aku tahu apabila tiba masanya untuk aku tidur di dalam tanah,
hari-hari bersama terik mentari akan terus lesap.
Hari-hari bersama hujan terus hilang.
Hari-hari bersama pelangi yang menemani tiada lagi.
Hari-hari bersama angin ribut tidak dapat dirasakan lagi.

Panas terik mentari,
hujan yang membasahi bumi,
pelangi yang membawa senyum,
angin ribut yang datang menguji,
itu semua adalah warna-warna yang diberikan Pencipta kita agar kehidupan ini tiada gelapnya,
tiada sunyinya,
tiada bosannya.....

Jadi usah terlalu pusing fikirkan apa yang akan terjadi kerna apa yang akan terjadi akan tetap terjadi.

Don't worry be happy no matter what happen Allah is always by your side...(O_^)


No comments:

Post a Comment